مزایای آسانسور کششی

مزایای استفاده از آسانسور کششی

,

مزایای آسانسور کششی ،آسانسور کششی در واقع آسانسورهایی هستند که توسط یک موتور الکتریکی با استفاده ار سیم بکسلی که کابین را در برابر وزنه های تعادل متعادل می نماید ،بالا و پایین می رود.

از نظر کنترل سرعت، آسانسور های کششی به چند دسته تقسیم می شوند که عبارت است از :

  1.  موتور AC یک سرعته
  2. موتور AC دو سرعته
  3. موتور AC با ولتاژ متغیر و فرکانس متغیر
  4. موتور DC ولتاژ متغیر
اجزا آسانسور کششی

آسانسور کششی گیرلس

مزایای آسانسور کششی چیست ؟

  1. کامل بودن توقف روی زمین
  2. توان بالا در طی کردن طبقات نامحدود
  3. قدرت بالا و بازده انرژی بیشتر نسبت به نوع هیدرولیکی
  4. کوچکتر بودن الزامات اتاق کنترل و اندازه موتور
  5. سرعت بالا
  6. خطرات آتش سوزی ندارد زیرا نیاز به روغن کاری نمی باشد.
  7. سیستم ایمنی بالا
  8. پایداری
  9. قابلیت اجرا برای ساختمان های بلند

مزایای آسانسور کششی

مزایای آسانسور کششی،اجزا آسانسور کششی :
  • موتور الکتریکی: ممکن است از نوع AC یاDC و به صورت پایه دار یا نصب شده روی تیر آهن باشد .موتورها دو نوع گیربکسی و بدون گیربکس هستند که موتور بدون گیربکس اصطلاحا گیرلس نامیده می شوند. سرعت آسانسور و حرکت آن تا حدود زیادی به نوع موتور به کار رفته جهت کاربردهای خاص بستگی دارد.
  • شاسی موتور : یک ساختار فولادی برای نگه داشتن تمام قطعات و قسمت هایی که در یک تراز هستند، می باشد.
  • کابین: محفظه ای که افراد و یا بار در آن قرار می گیرند. کابین آسانسور در طرح ها،اشکال،رنگ و اندازه های مختلفی ساخته می شود.
  • یوک کابین : چارچوب و سکویی که مسافران و بار در آن قرار می گیرد.
اجزا آسانسور کششی
  • ریل : یکی از قسمت های مهم در آسانسور کششی ریل ها هستند که نقش هدایت کننده را دارند .
  • وزنه تعادل : شامل یک شاسی فولادی به همراه قطعاتی است که به یکدیگر پیچ شده اند ، می باشد. وظیفه وزنه تعادل ، متعادل کردن وزن کابین است. قرقره هایی که به وزنه تعادل وصل شده اند باید مجهز به وسایلی باشند تا از بروز مواردی همچون خارج شدن طناب های آویز از شیار های فلکه و ورود اشیا بین طناب و شیار های فلکه جلوگیری نماید.
اجزا آسانسور کششی

آسانسور ارزان

اجزا آسانسور کششی

توجه نمایید که کابین آسانسور و وزنه تعادل باید توسط طناب های فولادی و یا زنجیر های فولادی و یا زنجیر های غلتکی آویزان شوند. هم چنین کشش طناب فولادی باید به صورتی باشد که تا وقتی که وزنه تعادل روی ضربه گیرها قرار دارد و موتور آسانسور در جهت حرکت به بالا در گردش است، کابین بالاتر نرود.

  • کفشک ها:این قطعات در هر دو طرف و در بالا و پایین بر ر وی قاب وزنه تعادل و یوک کابین نصب می گردد. کفشک ها با ریل در تماس بوده و با حرکت در امتداد آن ها کابین و وزنه را هدایت می کنند.
  • چاه آسانسور: فضایی است که ریل ها و برخی از تجهیزات آسانسور در آن نصب می گردند. در چاه آسانسور کابین و وزنه تعادل حرکت می نمایند. چاه آسانسور بخشی از آسانسور محسوب می شود و ابعاد دقیق چاه آسانسور،تابع نوع درب ،اندازه ورودی ،ابعاد کابین،مقدار ظرفیت کابین و نوع سیستم محرکه می باشد.
  • سیم بکسل: جنس سیم بکسل ها فولادی بوده و برای آویزان کردن کابین و وزنه های تعادل در آسانسور استفاده می شوند.
  • تابلو فرمان :تابلو برقی است که جهت کنترل حرکت اسانسور داخل موتور خانه نصب شده و وظیفه تغذیه موتور و سایر تجهیزات الکتریکی را برعهده دارد.

مزایای آسانسور کششی

مزایای آسانسور کششی ،شما می توانید با بررسی دقیق آسانسورهای کششی و هیدرولیک ،مزایا و نحوه عملکرد هر کدام ، بهترین آسانسور را انتخاب نمایید . بدیهی است داشتن اطلاعات کامل و جامع به شما کمک خواهد کرد با مکانیسم کارکرد هر  آسانسور آشنا شوید و با خواسته ها،معماری ساختمان و سلیقه خود آن را مطابقت دهید و تصمیم درست در انتخاب آسانسور را داشته باشید . شرکت الماس صنعت آرتا با مشاوره فنی رایگان آماده هرگونه خدمت رسانی به شما می باشد .

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *